מדריך מסעדות

10 כללים לאכילה במסעדה

03 מרץ 2013

אל תגיעו רעבים

כשאנחנו רעבים קשה לנו לעשות בחירות טובות ונכונות בחירת מנה במצב של רעב תקשה עלכם להתגבר על החשקים.

תכננו נכון

בחרו מנות שאנחנו ממליצים לכם לאכול לפי מדריך המסעדות שהכנו במיוחד עבורכם. עברנו על כל המנות שמוצעות בתפריט ובחרנו עבורכם את המנות המתאימות ביותר מבחינת כמות הקלוריות, השומן, הפחמימות והחלבונים. 

התחילו את הארוחה בשתייה של כוס גדולה של מים

ככה לא תתבלבלו בין רעב לצמא. מנגנון הרעב  ומנגנון הצמא, מאד קרובים זה לזה במוח ולכן לעיתים קרובות ישנו בלבול בין רעב לצמא. שתיית כוס גדולה של מים בתחילת הארוחה תעזור לכם להרגיע את הרעב ולאכול במתינות.

חסכו קלוריות ופחמימות מיותרות וותרו על השתייה המתוקה

קולה, מיצי פירות, שייקים של פירות, תה קר ואייס קפה ברד, כמות הקלוריות בכוס נעה בין 250-500 קלוריות וכמות הפחמימות משתווה ל-10-20 כפיות סוכר.

רטבים בצד

רטבים יכולים להוסיף בין 250-500 קלוריות, שרובן משומן, למנה שלכם. לכן בקשו את הרוטב בצד, והשתמשו בו במתינות לפי ההוראות שכתבנו עבורכם במדריך המסעדות. אל תשכחו לבקש שלא יוסיפו לסלט שמן זית, בהרבה מקומות מוסיפים גם שמן זית וגם רוטב לסלט.

הקפידו על הכמויות

רוב המנות שמגישים במסעדות ובבתי-קפה פשוט גדולות מדי, אם אתם אמורים לאכול רק 6 כפות אורז, דאגו לבקש שיגישו לכם רק חצי מכמות האורז, קשה יותר להפסיק לאכול בזמן מאשר מראש לקבל רק את הכמות שמומלץ לכם לאכול. אפשר גם לבקש את מנת התוספת בכלי נפרד ואז להוסיף לצלחת רק את הכמות המתאימה.

הימנעו ממזון מטוגן

ברוב המקומות, גם הטובים ביותר, לא מחליפים את השמן אחרי כל טיגון, ואפילו לא בכל יום, וזה גורם לשמן להיות מחומצן ומאוד לא בריא, וכמובן משמין מאוד.

בחרו בחלבון רזה

ותרו על בשרים שמנים כמו אנטריקוט, המבורגר, כבש, קבב ואיברים פנימיים, הם עתירי שומן וכולסטרול. התמקדו בחזה עוף, סטייק פרגית ופילה בקר. כדאי לבחור גם מנות של  דגים, אכילה במסעדה זאת הזדמנות מצוינת לאכול דגים שלרוב לא נאכל בבית. העדיפו דגים בתנור או בגריל, ולא מטוגנים או עשויים ברוטב משמין של שמנת או חמאה, גם מנות של סביצ'ה וקרפצ'ו הן מצוינות רק דאגו לבקש רק מעט שמן זית.

אל תשימו את הדגש על האוכל, תיהנו מהחברה ומהאווירה

אפשר ליהנות מאוד גם כשלא מזמינים את המנה הכי משמינה, ואל תיסחפו לזלילה. כאשר סיימתם לאכול (הרבה לפני שאתם מפוצצים), הניחו באלגנטיות את המפית על הצלחת, וככה תנטרלו את הצלחת ולא תמשיכו לאכול מעבר לרצוי. אני מבטיחה לכם שזה אפשרי, הכול עניין של החלטה.

פעם בחודש תיהנו מארוחת שחיתות

פעם בחודש מותר לכם ממש להגזים ולהזמין את המנה הכי מפנקת בתפריט, זה יעזור לכם להמשיך ולרדת בצורה קבועה במשקל מבלי לייצר יותר מידי חסכים. אם הירידה שלכם במשקל קבועה וטובה אפשר ליהנות מארוחה מפנקת אפילו פעם בשבוע.

 

 

X

כניסה לאיזור אישי

כניסה
עדיין לא נרשמת לשירות שלנו ?
זקוק למידע ותמיכה עם הדיאטה שלך ?
להצטרפות