מדריך מסעדות

ארוחת בוקר מאוזנת בבית קפה

03 מרץ 2013

כולנו אוהבים ארוחות בוקר מפנקות בבתי-קפה. זאת יכולה להיות ארוחה משמינה ועתירת קלוריות, אופן ההגשה המפנק שמזרים לשולחן עוד ועוד תוספות אף מקשה עוד יותר, אבל אם עושים כמה שינויים בהזמנה, היא יכולה להיות ארוחה מאוזנת ובריאה, ישנם כמה דגשים חשובים בכדי להשאיר אותה ארוחה מאוזנת:

לוותר על המיץ הטרי -  נכון, מיץ סחוט טרי הוא טעים ומרענן, אך בכדי להפיק כוס מיץ תפוזים יש לסחוט לפחות 4 תפוזים, כל תפוז מהווה 2 מנות פחמימה, מה שהופך את המיץ לשווה ערך ל-8 מנות פחמימה ( כמו ספל פסטה ). 

לבקש לא להוסיף שמנת לחביתה – במקומות רבים בכדי לגרום לחביתה להיות טעימה יותר מוסיפים לבלילה שמנת מתוקה.

אפשר להפוך את החביתה לבריאה הרבה יותר אם תבקשו חביתה מביצה ו-2 חלבונים וכך תחסכו מחצית מכמות השומן והכולסטרול.

לבקש לא לטגן את החביתה בשמן או חמאה – הבקשה הזאת יכולה לחסוך לכם כ-300 קלוריות והרבה מאד שומן לא בריא. כמות השומן מהטיגון הקודם בהחלט יכולה להספיק בכדי שהחביתה שלכם לא תדבק, אם החביתה בכל זאת נראית לכם מאד שמנונית, אפשר לספוג מעט מהשמן במפית.

לבקש לחם קל – כדאי לבדוק האם ניתן לקבל לחם קל אמיתי, במקום לחם רגיל. כדאי לזכור שבהרבה מקרים המלצרים מתייחסים ללחם מלא או חום כאילו הוא לחם קל. אם הגישו לכם לחם דחוס ומלא, כנראה שהוא אינו לחם קל ולכן כדאי להסתפק רק בפרוסה אחת. אם אכן קבלתם לחם קל ניתן לאכול 2 פרוסות לחם עם הארוחה ועדיין לשמור על האיזון. מומלץ להרחיק ממכם את סלסלת הלחמים ואם יש שיתוף פעולה משאר השותפים לארוחה, לבקש שלא ימלאו אותה שוב.

במקומות שמגישים רק לחמניות, יש להסתפק בלחמנייה קטנה אחת.

לוותר על הממרחים – לחם טוב לרוב מלווה בממרחים טובים ומשינים כמו: פסטו, חמאה, איולי, ממרח שוקולד, ממרח חלבה ועוד. ותרו על הממרחים והתמקדו בגבינות. אם אתם אוהבים לסיים את הארוחה במשהו מתוק קטן, אפשר לשמור חצי פרוסת לחם לקינוח עם כפית ריבה. 

תבקשו גבינות רזות עד 5% - באופן טבעי יגישו לכם עם הארוחה גבינות שמנות כמו גבינת שמנת, גבינות עיזים שמנות ופטה. כולן בין 20%-30% שומן. אבל, ברוב המקומות יש גם מבחר של גבינות 5% ולעיתים אפילו קוטג', כך שאם תבקשו תוכלו לחסוך הרבה מאד שומן וקלוריות מיותרות.

סלט טונה ללא מיונז – כדאי לבקש טונה טבעית ולא סלט טונה שלרוב עשוי עם המון מיונז, אבל אם יש במקום רק סלט, זה לא נורא כי המנה גם ככה מאד קטנה.

סלט ירקות קצוץ עם לימון בלבד -  ויתור על השמן בסלט הירקות יכול לחסוך לכם 200 קלוריות ושומן מיותר.

זאת ההזמנה שכדאי לכם לדקלם: "אני רוצה בבקשה חביתה בלי שמן, משתי ביצים (עדיף ביצה ושני חלבונים), סלט ירקות קצוץ בלי שמן רק עם מיץ לימון, גבינות רזות, טונה ללא מיונז, לחם דגנים קל וקפה קטן דל שומן." נכון, זה לא מפנק כמו ארוחה עם גבינות-שמנת, ג'בטה, מאפים, מיץ סחוט וקפה ברד, אבל היי, חסכתם לעצמכם כ-1,000 קלוריות וצרבת נוראית. בהתחשב בזה שחלקנו מתפנקים בארוחה כזאת פעם-פעמיים בשבוע, בדרך כלל בסוף שבוע שגם ככה רווי ארוחות גדולות, זה בהחלט משמעותי.

זה בהחלט עניין של הרגל ושל משמעת עצמית, פעמים רבות אנחנו מרגישים תחושת שחרור בסוף השבוע ואומרים לעצמנו ש"לא נורא אם קצת נפריז, נקזז את זה באמצע השבוע" , אך כמה ארוחות גדולות מידי, בהחלט יכולות לעצור את הירידה שלנו במשקל ואת השינוי הבריאותי שהחלטנו לעשות.

חשוב לזכור שאפשר ליהנות מהארוחה גם כשהיא מאוזנת ובריאה וברוב המקרים אנחנו אוכלים בחברתם של עוד אנשים וכדאי לשים דגש על ההנאה מהחברה ולא רק ממה שהזמנו לאכול, אם תצליחו לסחוף אחריכם בני משפחה וחברים שיעברו גם הם לתפריט מאוזן ובריא, יהיה לכם הרבה יותר קל כי כך גם הפיתויים סביבכם יקטנו.

 

X

כניסה לאיזור אישי

כניסה
עדיין לא נרשמת לשירות שלנו ?
זקוק למידע ותמיכה עם הדיאטה שלך ?
להצטרפות